اگر شما آماتور هستید حتما سعی کنید پیپی انتخاب نمائید که کیفیت خوبی داشته باشد تا حداقل چند سال برای شما کار کند. اگر انتخاب شما پیپهای اروپایی باشد معمولا نتیجه رضایت بخش خواهد بود. البته توجه داشته باشید که کمپانیهای بزرگ سازنده پیپ همیشه به دلیل حفظ بازار فروش خود پیپهای ارزانتری نسبت به سایر محصولات خود روانه بازار می کنند که مخصوص استفاده اشخاص آماتور میباشد. حتما در این مورد سعی کنید اولا از جای مطمئن خرید کنید و ثانیانظر فروشنده پیپ را نیز در نظر داشته یاشید.

چه نوع پیپی باید خرید؟

حتما توجه داشته باشید پیپی خریداری کنید که تهیه فیلتر آن در ایران امکان پذیر یاشد چون فیلتر بعضی از پیپهای انگلیسی در ایران یافت نمی شود.

چه ادواتی هنگام خرید پیپ باید خریداری شود؟

شما هنگام خرید پیپ حتما باید بیلچه آنرا نیز خریداری کنید. بیلچه وسیله ای است جهت کوبیدن، سوراخ کردن و تراشیدن توتون و داشتن آن برای هر شخصی که از پیپ استفاده میکند اجتناب ناپذیر است.

می توانید تعدای پاک کننده پیپ هم خریداری کنید. پاک کننده میله ای است که دور آن را الیاف نخ پوشانده است و یک طرف آن ریزتر از سمت دیگر آن است و یک سر آن برای پاک کردن دهنی و سر دیگر جهت پاک کردن لوله آتشگاه استفاده می شود.

بجز موارد فوق اگر به طعم توتون خود اهمیت می دهید می توانید از فروشنده بخواهید یک بسته کریستال نیز به شما بدهد. کریستال قطعات کوچکی هستند که شما قبل از پر کردن پیپ در داخل آن می ریزید و طعم توتون را برای شما نرمتر و خنکتر می کند و سبب جذب مواد مضر موجود در پیپ و توتون خواهد شد، در حقیقت فیلتر دوم برای پیپ محسوب می شود.